? ??????????????Totally Vaycay!? ????? ?? ???Rating: 4.5 (2 Ratings)??10 Grabs Today. 3875 Total Grabs. ??
????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ?????Shhh... Listen? ????? ?? ???Rating: 4.5 (2 Ratings)??10 Grabs Today. 1708 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ???????????? ??? BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

السبت، 3 يوليو 2010

فى ذكرى حطين

ياأيها الباكى وراء السور أحمق أنت!!؟
أجننت !؟
لا تبكى عينك أيها المنسى من متن الكتاب
لا تبكى عينك أيها العربى
واعلم أنه فى القدس من فى القدس لكن لا أرى فى القدس الا أنت



21 التعليقات:

بنك دم المدونيين يقول...

السلام عليكم
ان شاء الله من هنا ورايح هيكون متابعتنا للمشروع على البلوج بتاع الفكره
ياريت حضرتك تساعدينا فى الاعلان عنه
جزاكى الله خيرا

لورنس العرب يقول...

يا ربي

نفسي أشوف حد مش مصري قلبه بيتقطع على القدس كده

يا استاذه العالم مكبرين دماغهم والعرب اولهم

حفيدة عرابى يقول...

بنك دم المدونين
وعليكم السلام
علم يافندم وجارى التنفيذ
جزاكم الله خيرا

حفيدة عرابى يقول...

لورنس العرب
أهلا بحضرتك
طيب حضرتك سمعت القصيدة؟
انا من ساعة ماسمعتها فى منتهى السعادة
الابتسامة مش راضية تفارقنى

ومعنديش استعداد اجيب سيرة العرب وانكد على نفسى

انا مش هتكلم مع حضرتك فى السياسة

لكن يوم القيامة ربنا هيحاسب كل واحد فينا لوحده
مش هاقدر اقوله اصل العرب مش بيدوروا عليها واشمعنى انا وعملتلهم كتير
كل الكلام ده انا فاهماه وفاهمة ان كتير جدا منه صح
واننا زهقنا
لكن مش هنقدر نقول الكلام ده لربنا سبحانه وتعالى

ولا انا ولا حضرتك ولا أى حد قادر يعمل حاجة للقدس ولا حتى لبلده

بس على الاقل نبقى فاكرين

عارفين ايه الموضوع ونفكر بعض

على الاقل ننكر المنكر ولو بقلوبنا
ولو بمدوناتنا وفيس بوكنا:)
انا كنت كاتبة عن حديث امبارح عن النهى عن المنكر
الدين كله اننا نفكر وننصح بعض

انا فاهمة ان حضرتك بتابع دايما الاخبار
وصعبان عليك حالنا وحالهم معانا



بس اسمع القصيدة بس وانسى العرب كلهم وافتكر ان النهارده 4 يوليو ذكرى حطين
والله ولا هيفرق معاك أى حاجة من اللى حوالينا ومزهقانا فى عيشتنا

ده انا سمعتها ورحت المدرسة سمعت اخبار مايعلم بيها الا ربنا
ومع ذلك حاسة انى سعيدة بشكل غريب:)

MR.PRESIDENT يقول...

قسما بالذي رفع السماء
مبجلا ومعظما
اصاب التميم قلبي بالكلام
شهر الكلام
وانه كحسام
ابتسمت أكثر مما ابكي
لذكر القدس
من شدة تصاويره ..
بجد
شكرا ليكي

حفيدة عرابى يقول...

MR.PRESIDENT
كده حضرتك سمعتها:)
انا كنت هخلى العنوان المتعة الصافية

قصيدة فى منتهى الجمال والالقاء كمان رائع

مهندس مصري يقول...

جميلة
و بأحبها من ساعة ما سمعتها من أكتر من سنة

حفيدة عرابى يقول...

مهندس مصرى

لا انا لسه عارفاها
وشدتنى جدا
ومكنتش سمعت له غير قالولى بتحب مصر
وبرضه فى منتهى الجمال

تايه في وسط البلد يقول...

السلام عليك يا استاذتي

انا ااسف اشد الأسف عن الإنقطاع ولا أدري هل يشفع لي اني انقطعت اول ما انقطعت عن مدونتي اولا!!

اختيارك اليوم رائع جدا ولقد حملت الفيديو لأتمتع به كل حين

لا تقطعي اختياراتك البديعة عنا

كل الود والاحترام

لورنس العرب يقول...

فين الموضوع؟؟؟

ولد تحت الصفر يقول...

رائعة .

خواطر شابة يقول...

تعلقت بهذه القصيدة منذ سمعتها اول مرة في مسابقة امير الشعراء المعاني راقية وبسيطة وجملة الختام في القدس من في القدس لكي لا ارى الا انت جملة تختزل كل المعاني
شكرا لك على الاختيار وعلى لحظات الصفاء والرقي التي عيشتيها لنا
دمت بود

مهندس مصري يقول...

فيه ايه ؟
ايه البوستات اللي بتظهر في الريدر دي و مش موجودة في المدونة ؟

Sharm يقول...

شعره جميل

حفيدة عرابى يقول...

تايه فى وسط البلد
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته

مفيش داعى ابدا للاعتذار يافندم

وبعدين ده حضرتك اللى أستاذى

الاستاذية مش بالسن أبدا

سعيدة جدا ان حضرتك سمعت القصيدة
وانها عجبتك

تحياتى لحضرتك

حفيدة عرابى يقول...

لورنس العرب
بلوجر بيعند معايا جدا الايام دى
وبينزل الكلام ورا بعضه بدون تنسيق بطريقة بشعة
علشان كده كل شوية احاول انزل الموضوع مش عارفة
لو عندك حل ياريت تنبهنى ليه

شكرا جزيلا على المتابعة

تحياتى لحضرتك

حفيدة عرابى يقول...

لا فى حاجة غلط
انا كتبت تعليقين
وقرأتهم بعد نشرهم ومش لاقياهم
كده كتير

حفيدة عرابى يقول...

تايه فى وسط البلد
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
مفيش داعى ابدا للاعتذار يافندم
وبعدين حضرتك اللى أستاذى
الاستاذية مش بالسن
سعيدة جدا ان حضرتك سمعت القصيدة
وانها عجبتك
تحياتى لحضرتك

حفيدة عرابى يقول...

لورنس العرب
الموضوع مسحته لان بلوجر بيعند معايا وبيطلع التدوينات الكلام ورا بعضه ومن غير تنسيق بطريقة بشعة
حتى التعليقات كنت لسه حالا كاتبة رد على تعليق حضرتك وتايه فى وسط البلد
ومش لاقياهم
عموما انا هددته
لما نشوف:)
تحياتى لحضرتك

حفيدة عرابى يقول...

السيد بلوجر
أول عقاب
انا هسيب كل اللخبطة دى فى التعليقات دليل على أفعالك الغير كريمة
والسلام ختام

حفيدة عرابى يقول...

ولد تحت الصفر
-----------
عندك حق :) فعلا رائعة


خواطر شابة
----------
أهلا بك ياسبب النغبشة:)
الحمد لله ان اختيارى عجبك
بس الظاهر انا متأخرة قوى لانى لسه متعرفة عليها حالا

شكرا جزيلا لك انت على ذوقك:)


مهندس مصرى
----------
اكيد حضرتك عرفت دلوقت ايه السبب
بلوجر بيعند معايا
بس على مين:)



sharm
-------
جميل بس ؟:)
تحياتى لحضرتك